FANDOM

Images60792.jpg
Weyland-Yutani.jpg

Logo Weyland-Yutani.

Weyland - Yutani Corp to megakorporacja stworzona przez Charlesa Bishopa Weylanda, na którego wzór skonstruowany został Bishop. Z początku firma nazywała się Weyland Industries jednak po połączeniu z japońską Yutani Corporation, nowa korporacja otrzymała obecną nazwę. Trudniła się głównie szukaniem złóż surowców na innych planetach i sprowadzaniem ich, zakładaniem koloni w odległych częściach kosmosu, badaniami naukowymi czy też produkcją sprzętu technicznego. Mieli swój udział również w więziennictwie, budując kolonie karne w odizolowanych częściach Kosmosu.

Ta bezwzględna korporacja jest nastawiona wyłącznie na maksymalizację zysków bez oglądania się na godność czy nawet życie ludzkie. Przykładem takiego zachowania firmy jest fragment filmu "Obcy - decydujące starcie", w którym to przedstawiciel korporacji Burke spróbował zabić Ripley oraz Newt żeby ocalić wartą miliony dolarów konstrukcję zbudowaną na LV-426 przez Weyland-Yutani. Innym przykładem ich nieetycznego działania było zlecenie poszukiwań wraku statku pozaziemskiego pochodzenia mieszkańcom kolonii Hadley's Hope bez uprzedzania ich o wielkim niebezpieczeństwie.

Obszary działalnościEdytuj

Weyland-Yutani zajmuje się głównie kolonizacją innych planet i wszystkim co z tym związane m.in handlem międzygwiezdnym, wydobywaniem surowców z pozaziemskich złóż, badaniem technologii komputerowej a także telekomunikacyjnej oraz budową międzygalaktycznych wahadłowców. Weyland-Yutani kontroluje kilka organizacji handlowych i militarnych, w tym USCM (Kolonialna Piechota Morska Stanów Zjednoczonych) oraz zajmuje się badaniami i produkcją broni. Zainteresowanie firmy wzbudziło odkrycie ksenomorfów, które stara się pozyskać w celu produkcji broni biologicznej.

Hasłem Weyland-Yutani jest "Budujemy lepsze światy" (ang. Building Better Worlds).

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwę Weyland-Yutani stworzył projektant statku kosmicznego Nostromo, Ron Cobb jako próbę skonfrontowania starej, rozwiniętej technologicznie Anglii, z szybko rozwijającą się Japonią. Inspirację stanowiły nazwy brytyjskiej firmy Leyland oraz japońskiej Toyota, lecz by użyć kombinacji Leyland-Toyota, musiałby uzyskać od obu firm zgodę. Stąd też powstała przeróbka tej nazwy, czyli Weyland-Yutani.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki